Denne blog fortæller de sidste nyheder fra din lokalafdeling. Du er velkommen til at skrive dine kommentarer og du kan jo altid "abonnere" på indlæg ved at trykke på RSS - så bliver du opdateret med de sidste nyheder til din mail indbakke.
Hjerneskadeforeningen inviterer til en hyggelig dag på Orø tirsdag den 7. juli kl. 11.00
Praktisk information: * Mødested: Holbæk Havn (færgelejet til Orø) * Mødetid: kl. 11.00, så vi når færgen i god tid kl. 11.30 * Prisen for færgen er 35,- kr. pr. person og for en bil 66,- kr. som du selv skal betale, ved overfart. * Pris 295,- pr. person (inkl. frokost, vand, kaffe m/ brød)
Program: * Afgang med færgen fra Holbæk Havn * Frokost og kaffe på Orø Kro kl. 12.00 * Vi besøger et Veteran Landbrug * Kaffe m/ brød på Kroen * Hjemrejse med færgen senere på eftermiddagen
Tilmelding og betaling kr. 395,- er bindende til Lise senest den 1. juli på 2299 3972 eller mail lise-n@live.dk
Særlig behov og diæter: giv besked ved tilmeldingen Medbring tøj efter vejret og dit gode humør 😊 Vi glæder os til en dejlig dag sammen på Orø
Venlig hilsen Hjerneskadeforeningen Vestsjællands bestyrelse Lise Kiving
Skal vi prøve at sove under åben himmel, bål mad, og oplev en flot stjernehimmel. Skal vi tage på sheltertur?
I er hermed inviteret til en hyggelig sheltertur i naturen med Sydfyn og øerne! Vi tager en pause fra hverdagens travlhed og tilbringer tid sammen i naturen med bål, god mad, frisk luft og forhåbentlig masser af grin.
😊 Det er også muligt at overnatte fra lørdag til søndag eller besøge shelterpladsen om lørdagen, til nogle hyggeligt timer. Kontakt Frank eller Lonnie for aftale.
📅 Dato: fredag den 28/8 kl. 14.00 – søndag den 30/8 2026 kl. 12.00 📍 Sted: Hyllinge lejrplads ”Fodsporet” ⏰ Mødetid: 14.00 💰Pris: Kr. 250,-
Vi mødes ved shelterpladsen og starter med at få os installeret. Derefter tænder vi bål og laver aftensmad sammen. Resten af aftenen står på hygge omkring bålet, måske nogle spil eller en lille gåtur i området.
Foreløbigt program:
Ankomst og indretning i shelter
Tænding af bål
Fælles aftensmad over bål
Hygge, snak, sang og evt. spil
Overnatning i shelter
Morgenmad og oprydning næste dag
Medbring:
Sovepose og liggeunderlag
Varmt tøj (det kan blive køligt om aftenen)
Lommelygte eller pandelampe
Tallerken, kop og bestik
Evt. snacks eller drikkevarer
En god historie til bålet
Godt humør
Tilmelding: Giv gerne besked senest 24/8, så vi ved, hvor mange vi bliver.
Vi håber at du har lyst til at tage med til en hyggelig tur i naturen!
De bedste hilsner
Frank, Lonnie, Dan og Lise 🌲Glæder os til en tur med bål, hygge og gode grin 🔥🌙
inviterer til Sommerhøjskolen fra den 23. august til den 25. august 2026på Hotel Vejlefjord
For hele opholdet med forplejning og overnatning fra søndag den 23. til tirsdag den 25. august 2026 er Prisen pr. person kr. 2.200, – i delt dobbeltværelse. Der er begrænset pladser til denne pris. – Vi optager efter først til møllen princip, herefter er prisen kr. 4.600, – pr. person.
Tillæg for enkeltværelse kr. 300,-
Tillæg for adgang til spaområdet 4 timer kr. 445, – (fri besøg kr. 690,- under hele besøget) skal dog bookes inden ankomst.
Tillæg for værelse med have udsigt er kr. 500, –
For ikke lokale medlemmer er prisen kr. 4.500, – pr. person
Prisen inkludere overnatning og forplejning, foredrag, aktiviteter og hyggeligt samvær, hvor du også har mulighed for en tur i parken og nyde roen, måske en tur til Fyrtårnet eller, hvis du har vejr til det, en tur op på ”Sneglebakken”.
Husk at tilmelde dig/jer til:
Lise Kiving på mail lise-n@live.dk eller ring til mobil 2299 3972
Deltagerne skal selv sørge for kørsel til og fra hotellet.
Prisen er således uden kørsel og drikkevarer ud over det til maden.
Bemærk, at der er begrænsede pladser til den gode pris.
Din tilmelding er bindende, og sidste dato for din/jeres betaling er den 20. juni 2026
Søndag den 22. november 2026 kl. 9.30 til Tirsdag den 24. november 2026 ca. kl. 11.30
Med Go Nordic Cruise Line på Go Crown (København-Oslo-København)
Afgang fra Terminal, Dampfærgevej 30, 2100 København Ø
Afgang fra Terminalen, Dampfærgevej 30, 2100 København Ø
Lokal medlemspris kr. 2.300,- pr. person i dobbeltkahyt med balkon eller Commodore de Luxe, så længe der er ledige kahytter. Der er et begrænset antal kahytter til denne pris
Drikkevarer ud over det til maden og i loungen er for egen regning Bindende tilmelding og betaling senest den 1. september 2026
Program for turen
DAG 1 – 22.11.2026 Kl. 11.30 Check-in – Husk gyldigt billede-ID!! Kl. 12.00 – 15.00 Møde i Konference Centret, her der kaffe, te, vand, sodavand, frisk frugt samt salt & sødt inkluderet + bolle med pålæg og ost
Kl. 16.30: Afgang fra København
Kl. 17.15 Vi mødes til en velkomstdrink
Kl. 17.45 – 19.30: 3 – retters selskabsmenu i Restaurant Nord + 2 genstande pr. person
DAG 2 – 23.11.2026 Kl. 07.00 – 10.00: Commodore morgenmad serveres i Restaurant Explorer (Vær opmærksom på free seating til morgenmad) Kl. 10.00: Ankomst til Oslo – Oslo kan opleves på egen hånd. Kl. 10.00 – 16.15: Oslo – Der vil være quist i loungen (frokost pizza for egen regning skal bestilles ved tilmelding) Kl. 16.30: Afgang fra Oslo Kl.18.00 – Stor julebuffet i Restaurant Skagerrak, hertil 2 genstand pr. pers.
DAG 3 – 24.11.2026 Kl. 07.00 – 10.00: Commodore morgenmad serveres i Restaurant Explorer (Vær opmærksom på free seating til morgenmad) Kl. 10.00: Ankomst til København
Med forbehold for ændringer.
Information og tilmelding:
Lise Kiving, mobil 2299 3972, mail lise-n@live.dk
Dan Kiving, mobil 5357 8100, mail dan.kiving@live.dk
Husk: Hjerneskadeforeningen har ingen forsikring. Rejsen er på eget ansvar. Vigtigt: Husk pas eller kørekort, din/jeres afbuds-og rejseforsikring og husk altid det blå EU-sygesikringskort, når du rejser i vores nabolande.
Medlemspris pr. person kr. 2.300,- dobbeltkahyt, inkl. transport fra Sorø til København
Der er et begrænset antal kahytter til denne pris. Herefter er prisen kr. 3.300,- kr. pr. person i dobbeltkahyt.
Frokost og drikkevarer ud over det til maden er for egen regning. Bindende tilmelding og betaling senest den 15. august 2026
Bindende tilmelding til Lise Kiving. Indbetaling til turen til: Arbejdernes Landsbank 5334 – 0242070
På vores generalforsamling torsdag den 29. januar 2026
Vi var 16 fremmødte medlemmer samlet på Værkerne i Sorø. Vi gennemgik dagsordenen, og drøftede vores mål og aktiviteter i 2026.
Der var god stemning og et enkelt ønske kom også frem 😀 Efter mødet kørte vi til Krabasken og fik pizza 🍕
Efter generalforsamlingen ser bestyrelsen sådan ud: Lise Kiving, formand Dan Kiving, bestyrelsesmedlem og kasserer John Nielsen, bestyrelsesmedlem og assisterende kasserer Jan Pedersen, bestyrelsesmedlem Mai-Britt Wamberg, bestyrelsesmedlem Lissie Hansen. 1. suppleant Lotte Olsen, 2. suppleant Mai-Britt Mejlby, intern revisor
Kære alle i Hjerneskadeforeningen – Lokalafdeling Vestsjælland. 😊
Når året går på hæld, tænker vi med stor varme på jer – på de smil, historier og øjeblikke, vi har delt sammen.
Hver eneste af jer er med til at skabe det fællesskab, der gør vores lokalafdeling helt særlig. Det betyder mere, end I måske selv ved. ❤️
Vi ved, at hverdagen ikke altid er let. Men vi ser jeres styrke, jeres mod og den omsorg, I viser hinanden. Det gør en forskel – både for fællesskabet og for os, der er så heldige at være en del af det.
🤶🎄🎅 Her i juletiden ønsker vi, at I finder tid til ro, varme og nærhed. Må julen bringe lys ind i dagene, og må det nye år give plads til både håb, nye kræfter og gode stunder.
Fra os til jer: En rigtig hjertelig og glædelig jul – og et nytår fyldt med alt det, der gør livet lidt lettere og meget smukkere. ❤️
Lokalafdelingen af Hjerneskadeforeningen (Vestsjælland) er en forening og et netværk for senhjerneskadede, pårørende og interesserede i kommunerne Sorø, Slagelse, Holbæk, Odsherred og Kalundborg. Besøg også vores hjemmeside: http://www.hjerneskaden.dk